Wednesday, March 31, 2010

..You're Never Alone..

Bismillahirrahmanirrahim..Assalamualaikum wbt..

Sedih.Ramai sungguh bersedih hari ini.Di pagi2 hari kat fb tgk status orang bersedih.online skype, ada orang mengadu dia tengah sedih.kat uni sedang wat2 esemen ada org sedang bersedih( maaf kalau saya penyebab kesedihan itu..somehow rasa bersalah menerjah).sedih..sedih..dalam diam sendiri pun bersedih tengok orang sedih.sendiri pujuk hati..jangan bersedih cek hanna!

Tipu kalo cakap takde masalah..sume orang pun ada masalah.lebih2 lagi dengan keadaan sekarang..sume orang tengah sibuk2 dengan test dan assignment due.pening2kan kepala dengan perkara2 yang tak faham2 time dlm class cegu tu cakap apa.( diri sendirilah tu! )..TAPI..Life without problem=no fun! Tanpa masalah kita tak belajar nak selesaikan masalah..btul dak? bergembiralah bila diberi masalah.

"Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; "Kami telah beriman," sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta." ( Surah Al-Ankabut : 2-3)

BERIMAN=DIUJI

Jangan mengeluh..jangan bersedih wahai kawan!
Sesungguhnya anda disayangiNya..oleh itu anda diuji~






La tahzan..innallaha ma ana!!



"dunt think your problem as a burden, but, a challenge ..yes! i can do it!"


Hanna: sendiri pun tengah bimbang..dalam hati ni..only He knows~ Hanya padaMu tempat ku mengadu..Hanya padaMu pergantunganku..Bantulah aku ya Allah..~

0 comments: