Friday, October 8, 2010

..A moment to remember..

Bismillahirrahmanirrahim..Assalamualaikum wbt..


Bila tengok gamba dulu yang adik saya upload,saya sedar, ingatan masa kecik saya tak banyak.sedih btul!Saya ingat ari sabtu,saya dan adik2 beradik dibawa pegi men kat taman permainan dari pagi sampai ke tghari.

As far as i can remember, he was a garang type. Blame on me! Definitely 'garang' is not the only adjective to decribe him as a whole.mungkin bcoz of my berkarat memory, so stakat yang bleh ingat tentang dulu2 hanyalah his kegarangan.Typical! keburukan orang lagi senang kita ingat dari kebaikan orang kan??

Dulu masa dia cikgu addmaths saya,saya selalu nanges.Bagi saya dia garang.Tiap kali dia ajar,saya rasa sedih sebab saya rasa saya tak cukup pandai.Tension!

Pernah sekali,saya ikut dia pegi satu kelas tuisyen yang dia ajar.Saya tengok dia ajar orang len baik je.Semua anak murid dia suka kan dia..heran!

Tiap2 tahun, bila ada sambutan hari guru kat sekolah dia dapat banyak hadiah.ish2.pelik btul..knapa ramai orang suka dia nih?dia ajar saya punya lah garang!mungkin sebab suara dia kuat saya rasa dia garang..haha..and now? im so like him!

He was a teacher, then dia sambung blajar masters,then phD.Now he's a lecturer.

Belive it or not.He is my biggest influence,my biggest inspiration.Some part of him is in me,here and there somewhere...haha~garang tak garang it doesnt matter for me anymore.Ada hikmah knapa dia garang tuu..hee~

This post is dedicate to my beloved and respected, parents especially my dad -Mohd Lazim Abdullah.

You might be garang, but that makes us, today..especially me.I'm proud to be your daughter,abah.

For all your patience,nurturing and growing me and my siblings, I pray to Allah, may He rewards you with Jannah.
May Allah bless you in good health and happiness always.
Ya Allah, Our sovereign Lord, grant my dad good in this world and world here after and protect us in the torment of hell.
Ya Allah, bestow him Your Mercy even as they cherish me in childhood.
Thank you Allah for my parents.
Unite us together as a family in Jannah ya Allah.

2 comments:

FiRdAuS said...

hehe..yes. totally agree.
abah kinda garang kan.
tp anyoh dah tahu abah camne sejak form2 kt yt dungun lg. semua student suka abah. smua senior puji amat best mengajar. haha..

Hanna said...

kan2?? rasanya tak salah fakta tu.sungguh hairan skali.
hee~ tapi dulu2 je la abah garang.
skrg tak sangat dah.fuh! :)
apa2 pun abah terbaek lah! <3